Frequently Asked Questions

Hur kommer jag i kontakt med er?

Lättast kommer du i kontakt med oss genom att fylla i formuläret under kategorin Kontakt, annars går det bra att mejla in till oss på info@patisseriesthlm.se
Ska du lägga en beställning hos oss kan du göra det HÄR

Vart ligger er lokal eller var hämtar jag upp min order?

Se kategori Kontakt för att se tydligare information om vart du finner oss.
Vår tårtstudio ligger på Barkarbystaden 18C i Järfälla, 177 45

Levererar ni ut era tårtor?

Nej, vi levererar i regel inte ut våra tårtor och bakelser till dig som kund, vid större beställningar där du vill ha hjälp på plats kan vi diskutera eventuella lösningar för utleverans mot extra kostnad.
Du hämtar själv upp din beställning från oss och ansvarar själv för att frakta tårtan på ett säkert sätt. Här kommer tips och viktig information till dig som lagt en beställning hos oss.

Vad har ni för priser?

Nästan alla våra priser är helt individuella och beror mycket på dekoration, du kan läsa HÄR för att få en överblick kring våra priser men för ett komplett prisförslag behöver du återkomma till oss med specifik information kring smak, antal bitar, utseende och dekoration.

Vad har ni för något telefonnummer?

Om du snabbt behöver komma i kontakt med oss kan du ringa på telefonnummer 079-301 57 15, vi önskar dock att alla beställningar sker genom mejl info@patisseriesthlm.se eller genom våra formulär på hemsidan. 

Jag har mejlat, men inte fått någon bekräftelse på att ni fått mitt mejl!

Vi försöker alltid att svara på alla våra mejl så fort som möjligt men under dagar då vi har mycket att göra kan det dröja 1-3 arbetsdagar innan du får svar.
Tänk på att vi inte har en "vanlig" arbetsvecka och får därför passa på att ta ledigt dom dagarna vi inte har mycket att göra. Därför kanske du inte får tag i oss under onsdag-torsdag när du i vanliga fall tror att vi ska jobba.

Vad har ni för några smaker i era tårtor och bakelser?

Läs här kring vårt utbud

Erbjuder ni allergivänliga bakelser?

Vi har inte något fast sortiment och fokuserar för tillfället inte på allergivänliga produkter men kan oftast lösa någon typ av bakelse till er. Hör av dig till oss så kan vi tillsammans komma fram till någonting som passar oss båda.
Vi erbjuder alla våra produkter i laktosfritt.

Jag skulle vilja avbryta min beställning, hur gör jag?

Hör av dig till oss så fort som möjligt när du vet att du inte längre vill behålla din beställning hos oss, så att vi gör det möjligt att ta emot andra beställningar det datumet.
Hela eller delar av beställning måste alltid betalas in minst en vecka innan leverans datum och beroende på hur många dagar innan du hör av dig kan det variera kring hur mycket vi kan återbetala dig.

När måste jag senast beställa från er?

Alla våra beställningar måste bekräftats minst en vecka innan upphämtningsdatum, det rekommenderas därför inte att du hör av dig precis en vecka innan då vi inte alltid kan garantera att vi svarar på ditt mejl samma dag.
Framförhållning uppskattas och kan även vara en garanti för dig som kund då vi oftast veckan/veckorna innan blir helt fullbokade inför kommande helg.
Det går bra att reservera ett datum hos oss och lite närmare komma med information om din beställning.

Hur betalar jag?

Vi använder till största del företags swish vilket vi informerar dig om när vi bekräftar din beställning. Vid större beställningar går det bra att sätta in pengar till vårt bankgiro.
I samband med upphämtning av din tårta får du ett kvitto.

Hur förvarar jag min tårta?

Nästan alla våra tårtor och bakelser är kylvaror och ska alltid förvaras i ett kylskåp för att förhindra att kvalité och utseende ska försämras, du sa alltså fort efter upphämtning ställa din tårta i kyl fram till att den ska serveras?

Kan jag köpa hos er som företagskund?

Vi har F-skatt och hjälper dig gärna som företag, mejla till info@patisseriesthlm.se så hjälper vi dig